#teknepostdata #25

Març ha estat un mes trepidant, amb el restyling  del nostre #web i la nostra cartera de serveis, l’inici de nous projectes d’#anàlisi i de consultoria sobre desenvolupament d’audiències, la presentació del #business #intelligence #TekneData a la Ticketing Professionals Conference [#TPC2017] –thanks, Andrew Thomas [@TicketTattle]-, els tallers de formació per a gestors culturals valencians -gràcies, Institut Valencià de Cultura [@GVA_IVC] i AGCPV [@agcpv_info]- i la participació a la conferència final del projecte #DancingMuseums -merci, Elisabetta Bisaro- parlant sobre desenvolupament de #públics. En paral·lel, aquí tens una nova recopilació de continguts d’interès per al nostre dia a dia:

 

Admirable i brillant el treball realitzat pel Royal Exchange Theatre [@rxtheatre] amb la seva iniciativa “You, the Audience”, a la recerca de noves formes de relació i conversa amb els seus #públics. No et perdis el seu Audience Manifesto, realitzat amb l’aportació dels seus públics, que consideren que el seu teatre no va sobre ‘nosaltres’ [els públics] ni sobre ‘ells’ [els artistes]; va sobre un projecte compartit i interconnectat: les persones que integren la seva #comunitat.


Mapejar els punts de #contacte dels nostres #públics en el disseny de l’#experiència d’#usuari – #UX és fonamental. Ashley Smith-Hammond [@AnAshleyAbroad] descriu per a Culture Republic [@culture_public] com apliquen aquesta metodologia de treball a l’Scottish Ballet [@scottishballet], específicament sobre un concepte fonamental al #màrqueting de #continguts: els #micromoments. Mostrar el contingut adequat, a l’#audiència adequada i en el moment adequat.


Shoshana Fanizza [@AudienceDevSpec] ha compartit al seu post “Regals de #fidelitat” alguns suggeriments sobre com gestionar el concepte “#gratuïtat” en els programes de #fidelització: 2×1, 4×2, cupons, programa de punts, compra grupal d’entrades…


Ashleigh Hibbins [@aehibbins] escriu per a Museum Hack [@museumhack] sobre el volum d’activitat econòmica dels #museus: “Són els més grans creadors d’ocupació dels que mai hagis sentit parlar”. L’infografia de l’American Alliance of Museums [@AAMers] que acompanya el post ho ratifica.



Nesta [@nesta_uk] ha elaborat The Museums Map, un mapa interactiu de més de 1.300 @museus britànics integrats a l’Arts Council England [@ace_national], codificats per la seva tipologia i filtrables en funció de la densitat de població del seu entorn.



Imagino que ningú dubtarà sobre la necessitat de que els #museus tinguin presència #digital, especialment a xarxes socials, per optimitzar la seva relació amb els seus #públics. Però han de comptar amb una veu personal per part dels seus responsables de comunicació digital? Ho intenta respondre Russell Dornan [@RussellDornan] en un dels seus últims posts.


Nordicity [@NordicityGlobal] ha preparat per al Consell de les Arts de Canadà [@CanadaCouncil] un exhaustiu informe sobre “La cultura en el món digital”, on analitza estratègies portades a terme per organitzacions culturals i creadors.



T’interessa saber com pensen i com es comporten els més #joves, coneguts com a #generació #Z [nascuts a partir de 2004, aproximadament]? Mediakix [@Mediakix] t’explica 11 estadístiques clau relacionades amb els seus hàbits de consum. Les has de tenir en compte. Són els nostres públics d’avui i de demà passat.



“Com és possible comunicar els èxits dels projectes culturals, quan ni tan sols han establert uns mínims paràmetres a valorar a l’hora de determinar si les accions han estat un èxit o un fracàs? ¿Com és possible compartir la contribució de les organitzacions culturals a la societat si aquestes organitzacions, en la seva majoria, no tenen plans estratègics, ni objectius definits ni una missió ben formulada?” Aquestes i altres qüestions les planteja Pilar Gonzalo [@pilargonzalo] al seu post “¿Com mesurar els resultats de la cultura?” a Compromiso Empresarial [@Compromiso_Empr]. La #rellevància de las organitzacions #culturals. Imperdible.


Tinc debilitat pels posts de Marc Vidal [@marcvidal], tractant de fer pedagogia activa sobre el concepte de #transformació #digital i posant èmfasi en que la base està a la nova forma d’entendre la societat, no en l’ús indiscriminat de la tecnologia. Llegeix el seu post “Què és la Transformació Digital, una revolució social o tecnològica?”. Sense més.


Justin Gilmore ha realitzat un interessant informe per a l’Arts Management and Technology Laboratory [@TechInTheArts] sobre el benefici de l’ús de #CRM – Customer Relationship Management per a les organitzacions culturalsChat bots, models predictius, #IA – intel·ligència artificial, machine learning, #online #engagement #tracking són algunes de les darreres novetats sobre el tema; però la clau, una vegada més, és saber el perquè del seu ús i si aquest ús és coherent amb la visió estratègica de la nostra organització, en la que els #públics han de ser l’eix vertebrador.



La preocupació dels ciutadans per l’ús fraudulent de les dades personals i per la violació de la seva privacitat està a la base d’un recent estudi de la consultora KPMG [@KPMG], del qual es feia ressò María Fernández en un recent reportatge a El País [@el_pais]: “Atenció empreses: les meves dades són meves”. I, sense sortir del mateix diari, Núria Oliver [@nuriaoliver] parla de com la presa de #decisions es basa en #dades i #algoritmes per evitar errors humans i arbitrarietats, però xoca de ple amb la invasió de la privacitat: “‘Big data’: antídot contra la corrupció?”.


Ens seguim llegint aviat, amb més i millors recursos sobre #màrqueting, #comunicació i gestió d’#audiències al sector cultural.

 

Entrades relacionades